A legegyszerűbb muffin (alaprecept)

Már magam sem emlékszem, mikor volt legutóbb időm arra, hogy receptet posztoljak a blogon. Őszintén szólva az utóbbi időben rengeteg változáson mentem keresztül - elköltöztem, újra iskolapadba ültem, és mellette elkezdtem dolgozni. Persze evidens, hogy a magánéleti dolgoknak nem lett volna szabad befolyásolniuk a blogot, de sajnos ezek megnehezítették a dolgom, és így nem csak a főzésre, mint hobbira nem tudtam időt szakítani, de sokszor még a mindennapi főzésre sem. Ettől függetlenül remélem, hogy hamarosan sikerül belerázódnom mindabba, amit magamra vállaltam, és remélhetőleg minél előbb tudok majd teljes erőbedobással posztolni.

A mai receptben semmi különleges sincs, még sok-sok évvel ezelőtt tanultam meg, amikor még annyit sem konyítottam a sütéshez/főzéshez, mint ma. Tulajdonképpen ez a muffin szinte elronthatatlan, ezért is volt jó kezdésnek. Annyira bevált, hogy azóta is gyakran elkészítem, és kedvem szerint variálom. Ma egy csokidarabosat csináltam, de tulajdonképpen a lehetőségek tárháza szinte végtelen: kanalazhatunk rá nutellát, nyomhatunk a közepébe egy nagyobb csokidarabot, a liszt egy részét cserélhetjük kakaóporra, a tej egy részét pedig kávéra (nem hiába, kávé- és csokoládéfüggő vagyok), és gyakorlatilag bárhogyan variálhatjuk a receptet.
Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 17 dkg kristálycukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2/3 csomag sütőpor
  • egy csipet só
  • vaníliaaroma (kb. egy kávéskanál)
  • 1 dl tej
  • 1 nagy tojás (vagy 2 kicsi)
  • kb. 13 dkg olvasztott vaj
  • (csokoládécseppek)

Elkészítés:
A folyékony és a száraz hozzávalókat külön-külön simára keverjük, majd a folyékony masszát apránként hozzáadjuk a lisztes keverékhez, és simára keverjük. 
Egy muffinsütőt kibélelünk muffinpapírral, a tésztát a papír feléig kanalazzuk, majd 190°C-on tűpróbáig sütjük.


Tipp:
A csokoládécseppet nagyon egyszerű beszerezni, akár vidéken is (pedig kis városokban sokszor a legalapvetőbb alapanyagokat is lehetetlen beszerezni). Én mindig a Juweel márkájút szoktam használni, 10 dkg-os kiszerelésben lehet kapni a Pennyben.
Ha nincs otthon csokoládécsepp, akkor természetesen pótolhatjuk apró darabokra tört csokoládéval is.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések